ناب ترین آرامبخش

گل های محمدی

دوشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۵۳ ق.ظ

ننه خاتون از خواستگاری که سالیان پیش برای خواهر مرحومش آمده بود تعریف می کرد؛ خواستگار از سادات بود اما پدر و مادرش پاسخ رد داده بودند. فقط بخاطر اینکه نگران بودند نتوانند احترامش را آن گونه که باید حفظ کنند. می گفت قدیم تر ها مردم بیشتر از حالا برای سادات احترام قائل بودند. یاد شب خواستگاری ام افتادم، وقتی سینی چای را ابتدا مقابل پدر گرفتم، اشاره کرد که اول برای همسر و پدر همسرم تعارف کنم و گفت: دخترم! ایشان سید اولاد پیغمبر (ص) هستند، حسابی حواست جمع باشد. همین اشاره پدر کافی بود که بعد از گذشت چند سال هنوز هم حواسم جمع باشد. که جدا از وظایف همسری و مادری، خادم ساداتم. که اگر ازبچه ها عصبانی شدم یک ندایی درونم نهیب بزند که مراقب باش دست روی ایشان بلند نکنی، مراقب باش به همسر و بچه ها بی احترامی نکنی و مشارطه کنم با خودم که اگر غافل شدم کفاره بجا بیاورم تا مبادا شرمنده پیامبر (ص) و آل ایشان شوم.

پی نوشت اول: همسر با معرفت

هر از گاهی به همسر می گویم خوش به سعادتت که از ساداتی و او هر بار می گوید تنها این برای من افتخار نیست. بیش از این که به سید بودنم افتخار کنم به این که حب اهل بیت (ع) را دارم مفتخرم. چون اولی دست خودم نبوده و دومی دست خودم هست.


پی نوشت دوم: صلوات

از بزرگی شنیدم که هر موقع نظرتان به سادات افتاد صلوات بفرستید.


پی نوشت سوم: کتاب خوب بخوانید.

کتاب سربلند را بخوانید. حتما بخوانید. هرچه کردم نتوانستم حس خوبی را که از خواندن این کتاب داشتم وصف کنم. فقط می توانم بگویم که با خواندن کتاب متوجه خواهید شد که شهید حججی عزیز دست نیافتنی نیست...

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۲۰
ایران دخت

نظرات  (۷)

۲۰ اسفند ۹۷ ، ۰۰:۵۹ دختـرِ بی بی
اینکه سیدیم خداراشکر منت برسرمان گذاشتند نمیدانیم چطور جبران کنیم بابت این نعمت بزرگ...
اما گاهی شدیدا از احترام دیگران معذب میشوم میترسم از نالایقی ام
مادربزرگم جلوی من پا دارز نمبکند پشت به من نمیکند و من ازین بابت بسیار اذیت میشوم
پاسخ:
سلام سادات عزیز

معذب نباشید! این احترام خیلی زیباست و معرفت و محبت افراد به حضرت محمد(ص) و اهل بیت(ع) ایشان را می نمایاند...
۲۰ اسفند ۹۷ ، ۰۱:۳۰ نسرین اسکویی
مفید بود ممنون
پاسخ:
سلام
لطف دارید

این هم از برکات سادات است

خوش به حال سادات

پاسخ:
و خوشا به حال افرادی که با احترام به ایشان از برکت حضورشان بهره می برند...
پی نوشت دوم رو من شنیدم و سعی میکنم بهش عمل کنم؛ این حرف سندیت هم داره که محکمتر انجامش بدیم؟
پاسخ:
در سیره علما بسیار احترام به سادات  مشاهده شده، از جمله آیت الله سیبویه(ره) که احترام زیادی برای سادات قائل بودند و حدیثی از پیامبر اکرم (ص) نقل کردند که: هر کس اولاد مرا ببیند و با علاقه بر من صلوات بفرستد؛ خداوند شنوایی گوش و بینایی چشم او را افزون فرماید.
قصۀ ما به «سر» رسید... 
راه شهید حججی عزیز جاودانه باد. نام و یادش در حج سال 96 غوغا کرده بود. بین حجاج غیر ایرانی شده بود نقل مجالس ...

پاسخ:
روحشان شاد...
به امید آن که قدر ایشان را بدانیم و ما هم جزء مجاهدان فی سبیل الله قرار بگیریم...
خوش به سعادت شما که همسرتون از سادات هستن
هم ثواب خدمت به همسر را می بری و هم ثواب خدمت به سادات را...

:)
پاسخ:
امید است که قدر این موهبت الهی را بدانم...
دعا بفرمایید سادات عزیز...

یادم باشه به عیالمون بگیم حتما بیان این مطلب رو بخونن
پاسخ:
انشاءالله...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">